ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Κωδικός μαθήματος
Μ1003Κ
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο 10o
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Μηχανολογικών Κατασκευών & Εγκαταστάσεων
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιλογής Κατασκευαστικής Κατεύθυνσης (ΚΕΚ)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Δεν απαιτούνται προαπαιτούμενα μαθήματα. Απαραίτητες γνώσεις από τα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου.
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή του φοιτητή/τριας στις βασικές αρχές της Ρομποτικής, εστιάζοντας στους ρομποτικούς βραχίονες και τις εφαρμογές τους στη βιομηχανία. Βασική παράμετρος για την κατανόηση της ρομποτικής είναι η θεμελιώδης κατανόηση των συστημάτων αυτομάτου ελέγχου, οι ελεγκτές και η βιομηχανικές εφαρμογές τους. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει τις κατηγορίες στις οποίες κατατάσσονται τα ρομπότ, τις λειτουργίες και τις δυνατότητές τους ανάλογα με το είδος της αρπάγης
  • αναγνωρίζει τις κατηγορίες ελέγχου των ρομποτικών συστημάτων
  • διακρίνει τα είδη των αισθητήρων, η λειτουργία τους και τα πλεονεκτήματά τους όταν εφαρμόζονται στα ρομπότ
  • προγραμματίζει την κίνηση ενός ρομπότ με σκοπό την ολοκλήρωση μιας εργασίας, όπως π.χ. παλετάρισμα, μετακίνηση αντικειμένων σε συγκεκριμένες θέσεις, διάνοιξη οπών κτλ.
  • Μοντελοποιεί ρομποτικά συστήματα με σκοπό τη βελτιστοποίησή τους ως προς το χρόνο, το κόστος, την ευελιξία και την αποτελεσματικότητά τους.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιώνμη
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αντικείμενο της Ρομποτικής και εφαρμογές

  • Δομή και γεωμετρικά χαρακτηριστικά Ρομποτικού Βραχίονα.
  • Δομική ανάλυση χωρικών μηχανισμών
  • Προσδιορισμός κινητήριων δυνάμεων/ροπών σε μηχανισμούς με ανοιχτές ή κλειστές αλυσίδες.
  • Μετασχηματισμοί στο χώρο και υπολογισμός τροχιάς.
  • Έλεγχος θέσης ρομπότ με έναν και πολλούς βαθμούς ελευθερίας.
  • Έλεγχος αρθρώσεων.
  • Βιομηχανικοί Ρομποτικοί Βραχίονες.
  • Χώρος εργασίας Ρομποτικού Βραχίονα.
  • Μηχανισμοί αρπαγής
  • Γλώσσες προγραμματισμού ρομπότ.
  • Προγραμματισμός Ρομποτικού Έργου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Στην τάξη
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Εξειδικευμένο Λογισμικό

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εκπαιδευτική εκδρομή / Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης 11
Αυτοτελής Μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος 100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ανάπτυξης
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • ‘Εισαγωγή στη Ρομποτική’, 2002, Φ. Κουμπουλής και Β. Μέρτζιος, εκδ. Παπασωτηρίου,
  • ‘Εισαγωγή στη Ρομποτική’, 2009, Graig J., εκδ. Τζιόλα,
  • ‘Ρομποτική’, 2013, Siciliano, Sciavicco, Villani, Oriolo, εκδ. Φουντάς